۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۴۰۴
آیت الله نوری همدانی:

خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه روحانیت است| اختلاف بین حوزه و دانشگاه توطئه دشمن است

خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه روحانیت است| اختلاف بین حوزه و دانشگاه توطئه دشمن است
حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه علما، روحانیون و مبلغان را خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم دانست و تأکید کرد که اختلاف بین حوزه و دانشگاه توطئه دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار ائمه جماعت شهرستان ملارد با اشاره به اهمیت کادرسازی در امر تبلیغ، یکی از مسائلی که سبب تقویت کادرسازی در زمینه تبلیغ دینی می شود را «تفقه در دین» دانست و گفت: تا زمانی که انسان خودسزی نکرده و تفقه در دین نداشته باشد، نمی تواند جامعه را بسازد.

وی با بیان این که در جامعه اسلامی باید یک جمعیتی وجود داشته باشند که مردم را به سوی خیر و صلاح دعوت کنند، اظهار داشت: کسی که می خواهد پیشوایی مردم را بر عهده بگیرد، باید از دیگران خودساخته تر باشد؛ انسان هر چه بیشتر با دین آشناتر باشد، بهتر می تواند در ساختن جامعه اثر بگذارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی دومین وظیفه علما، روحانیون و مبلغان را خدمت به مردم خواند و گفت: فلسفه وجودی علما، خدمت به مردم است؛ این مردم بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش محوری را ایفا کردند، بنابراین امروز وظیفه ما برخورد متواضعانه، مهربانانه و محبت آمیز با آن ها است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به سیره علمای دین در برخورد با مردم اشاره و عنوان کرد: در طول تاریخ همواره در خانه علما همواره به روی مردم باز بوده و به مشکلات مردمم رسیدگی می کردند و همین سبب شد تا مردم علما را پناهگاه خود بدانند؛ امروز نیز ما باید با مردم همینگونه رفتار کرده و با رفع مشکلات شان به آن ها خدمت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «روزی که علما از مردم فاصله بگیرند آن روز، روز ختم انقلاب است»، بنابراین امروز هر چقدر با مردم متواضعانه برخورد کنیم، موفق تر خواهیم بود.

این مرجع تقلید پیامبر اکرم(ص) را بنیان گذار حکومت جهانی اسلام دانست و ابراز داشت: همانطور که مبانی دینی روح انسان را مدیریت می کند، حکومت اسلامی نیز باید وجود داشته باشد تا عزت و عظمت اسلام را ترسیم کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به ابعاد تفقه در دین از دیدگاه قرآن کریم اشاره و بیان کرد: تفقه در دین شامل موارد و موضوعاتی همچون معارف اعتقادی، معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی و حقوقی، معارف فرهنگی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی می شود.

وی بابیان این که وحدت و اتحاد سبب افزایش قدرت می شود، اظهار داشت: در زمان امام صادق(ع) یک حوزه بزرگ وجود داشت که همه علوم در آن تدریس می شد و این توطئه دشمن بود که میان حوزه و دانشگاه اختلاف انداخت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیام انقلاب اسلامی در سراسر جهان طنین انداز شده است، افزودند: امروز همه دنیا ندای امام خمینی(ره) را شنیده اند و دیگر در برابر ظلم سکوت نمی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بیداری اسلامی بر اندام استکبار لرزه انداخته است، گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی اسلامی سراسر جهان را فرا می گیرد و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم خواهد کرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات